Friday, June 13, 2008

Alle gaatjesneuzen verzamelen!

Wanneer je als gedetacheerd webredacteur bij 'de mensen thuiskomt' maak je natuurlijk van alles mee. Berucht is het woud aan afkortingen waarmee je geconfronteerd wordt als je start.

Bij de overheidsorganisatie waar ik op dit moment werk maken ze het nog bonter. Daar is namelijk het gebruik van de Nederlandsche taal grondig op de schop gegaan. En zo rol ik van de ene in de andere verbazing tijdens lunches en met name vergaderingen.

Zo worden dagelijkse gebeurtenissen DAGdagelijkse gebeurtenissen. Hoewel ik niet voor een overheidsorganisatie in de luchtvaart werk, zijn termen uit deze branche zeer populair. 'Hoe we dat gaan aanvliegen' is een uitdrukking die ik ook elders hoor. Maar hier worden deelnemers aan vergaderingen ook nog eens op 'gelijke vlieghoogte' gebracht. Een vergadering wordt besloten met 'nabranders'. Ok, de juiste vliegtuigterm is 'naverbrander', maar je moet toegeven dat het er erg op lijkt.

Maar dan de gaatjesneus. Dat is me er eentje! Maar wat voor eentje? Een kwaaie, dat staat vast. Als je dat predikaat eenmaal te pakken hebt, wordt het tijd om je op een heel verschillende vlieghoogte te begeven! Gelukkig ben ik een HGL'er met ATP-bevoegdheden!

No comments: