Friday, June 13, 2008

Ouwe Bert

Het leven als gedetacheerde zorgt voor de nodige afwisseling. De ene keer zit je om de hoek bij de koningin (Nuffic, Den Haag), dan worden mensen onder narcose langsgerold als je met lunchpauze gaat (UMC Utrecht).

Januari 2007 heeft me bij uitgeverij ThiemeMeulenhoff gebracht. Daar werk ik mee aan de nieuwe website, die by-the-way, inmiddels te bewonderen is via www.thiememeulenhoff.nl. Creatieve mensen hier bij ThiemeMeulenhoff met woorden en taal!

Bij ThiemeMeulenhoff ben ik inmiddels vrienden geworden met Ouwe Bert. Wie niet? Alle mensen op de verdieping komen regelmatig langs bij Ouwe Bert. Ouwe Bert klaagt weinig en doet eigenlijk altijd trouw zijn werk. Ouwe Bert is er typisch zo één die op een onopvallende manier toch heel aanwezig is. En het valt meteen op als hij uit zijn hum is.

Gisteren was zo'n moment. Toen ik hem nodig had, was hij er ineens niet meer voor mij. Zijn lekbak was vol, dat wist hij me nog te melden. Ouwe Bert... dOUWE egBERTs

No comments: