Friday, June 13, 2008

De laatste single

Vanochtend heb ik toch maar eens even naar het CBS gebeld. “U wordt zo spoedig mogelijk geholpen”. Tsja. Maar inderdaad had ik na drie keer doorverbonden te zijn de juiste persoon aan de lijn. Mijn vermoedens werden bevestigd: er zijn geen singles meer in Nederland. “Meneer, u heeft het volledig bij het rechte eind”, vertelde de vriendelijke ambtenaar me. “Inderdaad zijn er geen singles meer in Nederland. Vinexwijken met jonge gezinnetjes kan ik u in overvloed leveren.”

Daar was ik niet in geïnteresseerd. Ik wist genoeg. Want ik had het best bewaarde geheim van Nederland ontrafeld! Er wordt genoeg over gesproken: singles. Er zijn ook websites voor. Relatieplanet, Parship, noem maar op. Maar ik zíe ze niet, al die singles! Zíjn ze er eigenlijk wel? Nee dus!

In mijn werk kom ik in veel verschillende organisaties en natuurlijk ‘scout’ ik zo’n nieuwe organisatie op potentiële dates. No way. Niks, noppes, nada. Keurig allemaal getrouwd, samenwonend, gezinnetje. Ook in de trein is het goed singles zoeken. Daar hoor je continu: “Waar ben je nu? Ik zit in de trein. Ja. Ja, ik doe nog wel wat boodschappen”. Niet single. Geen enkele single!

Nee mensen, ik weet genoeg. Ik ga het Guinness book of records bellen om te vertellen dat… ik de laatste single ben!

No comments: