Friday, June 13, 2008

Eindelijk sneeuw

Vannacht gingen er in dromenland weer eens wat mensen dood. Ook vielen er kiezen uit. Raar als die zo los in je mond bungelen dat je ze er met een eenvoudige beweging zó uit kan halen.

Het bruiste dus weer eens goed onder de hersenpan. De dood en uitvallende tanden en kiezen zijn regelmatig terugkerende thema’s in mijn dromen. Daar word je niet vrolijk wakker van.

Gelukkig waren er de afgelopen nacht ook leuke beelden, want ondanks de klimaatverandering buiten, was het sneeuwerig en glad binnenshoofds! Ik droomde dat ik lekker glibberend op de fiets op weg was… waarnaartoe weet ik niet. Waarom weet ik ook niet. Wel dat de stad (Utrecht?) verstild was, donker en dat de maagdelijk verse sneeuw helder afstak onder het schijnsel van de straatlantaarns terwijl ik er fietste. Mooie poëtische beelden

No comments: